HTML

Oroszország

Élmények Oroszországból... ha lesz netem...

Friss topikok

  • bereczkitünde: szia Bogi! örülök, hogy rátaláltam a blogodra :) szorítunk :) nagyon ügyes vagy, és szenzációsan í... (2008.09.27. 01:59) Megint hetvege
  • gabikov: Több helyen megnéztem. 200 és 300 Ft között mozog kishazánkban az internetkávézókban az óradíj. Úg... (2008.09.20. 14:39) foztem
  • bogymon: Orulok, hogy sikerult irni! Aztan mar rajottem, hogy Kvas-nak hivjak, vettem itt is! Mikor jottok?... (2008.09.15. 13:46) csak ugy
  • tuntematon: Csak igy tovabb! (2008.09.12. 09:41) jaj!

Linkblog

"Kis" varos

2008.09.15. 13:12 bogymon

 

Már egy hete itt vagyok, és magáról a városról még nem is írtam. Aki esetleg nem tudná, Szaranszk Mordóvia fővárosa, de a mordvinok kisebbségben élnek itt is. A Wikipédia szerint kb. 300 000 lakosa van. Ez itt kicsi városnak számít. Aranyos. Akkor mi lenne Vásárhely? (Persze mindenkiben nagy megrökönyödést vált ki, amikor leírom azt, hogy Hódmezővásárhely, de ezt már megszoktam.) Nem is tudom, hol kezdjem.

Ahol én lakom, ott több kollégium is van. Én az 1. számúban lakom. Az hiszem. A hetedik emelet 735-ös lakásában. Amit, ha Magyarországon lennénk hatodik emeletnek és 635-ös lakásnak hívnának. Ahogy kinézek az ablakon egy tízemeletes bérház van velem szemben. A kettő között vannak magánházak is. Talán itt, a központtól messzebb több magánház van, de nem akarok hülyeséget írni, annyira még nem jártam be a környéket. Mindig esik az eső.

Ahogy megyek a központ felé, el kell mennem a Puskin park mellett. Vagy benne. Attól függ, milyen kedvem van. Magát a parkot éjjelre bezárják. De bent egy vidámpark van. Nagy óriáskerékkel, dodzsemmel, mini hullámvasúttal, szóval jól néz ki. A park elején van egy megdöntött földtábla, amiben minden nap bele van ültetve kis növénykékkel az aznapi dátum. Nagyon jó. Egy másik helyen pedig, szintén ilyen táblán, Puskin van, profilból.

Ahogy megyünk a főtér felé, ami egy dombon van, az oda vezető utat mini vízesések, kutak tarkítják. Meg egy Puskin szobor. De nagyon jól néz ki! A főtérre nem jöhetnek be autók. Egy bazi nagy tér. Van ott II. világháborús emlékmű örökmécsessel, múzeum, aranykupolás templom. De még azt sem érzi giccsesnek az ember. Szerintem.

A városban egyébként van minden: üzletek, piac, minden, ami kell. Legtöbbször két embertípust figyeltem meg az utcán: aki nem siet, és aki igen. Nem tartom magam egy lassúléptű embernek (persze gyorslábú Odüsszeusznak sem), de olyan messze lemaradok a sietőktől, hogy nagyon. Ezt mondjuk Moszkvában is észrevettem. Alig győztem követni Petit. Kicsit nehéz felvenni ezt a fajta ritmust. Meg azt is, ha megbeszéljük, hogy 10 perc, az többször csak 5-öt jelent. Máskor meg sokkal többet. Majd igyekszem kitapasztalni. Összességében nekem tetszik a város, akár azt is mondhatnám: пек мазый! (gondolom az olvasók jelentős hányada nem tud erzául, így csak nekik: nagyon szép)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ruzt.blog.hu/api/trackback/id/tr22664324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása