HTML

Oroszország

Élmények Oroszországból... ha lesz netem...

Friss topikok

  • bereczkitünde: szia Bogi! örülök, hogy rátaláltam a blogodra :) szorítunk :) nagyon ügyes vagy, és szenzációsan í... (2008.09.27. 01:59) Megint hetvege
  • gabikov: Több helyen megnéztem. 200 és 300 Ft között mozog kishazánkban az internetkávézókban az óradíj. Úg... (2008.09.20. 14:39) foztem
  • bogymon: Orulok, hogy sikerult irni! Aztan mar rajottem, hogy Kvas-nak hivjak, vettem itt is! Mikor jottok?... (2008.09.15. 13:46) csak ugy
  • tuntematon: Csak igy tovabb! (2008.09.12. 09:41) jaj!

Linkblog

Megint hetvege

2008.09.26. 11:46 bogymon

 

Igen. Megint itt a hétvége! Úgyhogy mostam. Meg kell mondanom, hogy egyébként sem szeretem a házimunkát (bár nem tudom, hogy van-e olyan ember, aki rajong érte), de így, hogy kézzel kell mosni, hát… ma farmert is mostam!:) Amíg mostam, nem volt ennyire vicces. Főleg, hogy a legutóbbi mosás óta vízhólyag van a kezemen. De nem baj! Ez is hozzátartozik! (Ááá! Éppen kisütött a nap!:) Ennek örömére le is forráztam a torkomat a teával. Oh, yee!) Fél 11 van, és kb. 6 fok. Annyira nem is hideg. De tényleg! De ha minden jól megy, akkor jövő hét szerdán bekapcsolják a fűtést! És ha jönnek Petiék, akkor jó idő lesz! Bizony! Vendégeim lesznek! És egy közülük magyar! Igaza volt az egyik ismerősömnek: fogok magyarokkal találkozni. Igaz, szerintem nem olyan körülmények között, mint ahogy ő gondolta, de ez engem egy cseppet sem érdekel. A lényeg, hogy jönnek!:)

Holnap megyünk Csuvasföldre, és csak kedden reggel jövünk vissza. Már nagyon várom! Olga falujába, úgyhogy egyedül Olga lesz, akivel magyarul tudok beszélni, a szüleivel csak erzául. Biztos nehéz lesz először, mert ha gyorsan beszélnek, azt nem mindig értem, de remélem a végére majd belejövök!

Tegnap is volt erza órám, de sajnos egy kicsit használhatatlan voltam. Túl korán keltem, mert készülni kellett a magyar órámra. Hétfőn témazárót írnak, és ki kellett találni, hogy milyen összefoglalást csinálunk. Meg elkezdtem készülni a konferenciára. Miután kiderült, hogy én a történelmet jobban szeretem, mint a magyart, ezért úgy döntöttünk, hogy egy darabka történelmünket fogom prezentálni. Aki ismer, az tudja, hogy két téma közül kellett választanom: 1848/49 vagy 1956. Az előbbi mellett döntöttem. Ahhoz jobban húz a kicsi szívem!:) A probléma az, de persze lehet, hogy nem probléma, hogy 6-10 percem lesz az egész előadásra. És 10 percben összefoglalni az 1848/49-es eseményeket némi irodalommal és kultúrával megfűszerezve, úgy, hogy érdekes is legyen… nem lesz könnyű. De remélem, hogy jó lesz. Ráadásul október elejéig jó lenne megcsinálni, mert elvileg kicsi könyvecske formájában is meg fog jelenni, és majd haza tudom vinni. Ez a nem semmi!

Az nagyon tetszik, hogy mindent megtesznek a külföldiekért. És most nem arra gondolok, hogy milyen jó, hogy minden kívánságomat lesik, mert nem erről van szó. Most, hogy lassan télbe fordul az idő, a lakásban sincs túl meleg. Tényleg nem szoktam panaszkodni, mert inkább felveszek még két zoknit (a másik kettőre), még egy pulóvert, és bebújok a két pokróc alá (igen, sajnos a fázósabb fajtából vagyok). Tegnap a tanárnő, aki erzára tanít, igyekezett kitalálni, hogy legyen nálam jobb idő. Mondta, hogy próbáljam megkérni a dékánt, hátha ő tudna nekem intézni valamit. Vagy majd megkérdezi a fiát (ha jól értettem), hogy az ő árammal működő radiátorukat nem tudná-e nekem kölcsönadni, hogy ne fagyjak meg nagyon. Szóval, le a kalappal előttük, mert tényleg nagyon jószívűek!

Múltkor fel lettem homályosítva (és teljes mértékben köszönöm!), hogy Oroszországban minden Puskin parkban van egy mini vidámpark, úgyhogy ez nem helyi jellegzetesség, de nekem nagyon tetszett. És tegnap valaki felült az óriáskerékre. Oké, délután már nem volt annyira hideg, de azért mégis! Az is furcsa, hogy az emberek még mindig kint ülnek a padokon. Én ilyenkor már nem szeretnék egy hideg fadarabon ücsörögni! Azt hiszem, hogy eddig három vagy négy emberen láttam kesztyűt. Sapkát már többen hordanak, de nekem a kezem szokott először fázni. Tegnap ki is lettem nevetve, hogy téli kesztyűben járok. Hogy ez milyen meleg. De ha fázik! Meg nincs is vékonyabb kesztyűm. Meg nem is szeretem, csak télen. (Tudom, nyáron egyébként sem hord senki kesztyűt!)

Több ember (egész pontosan 2) tanácsára felhagytam a borozással. Már kétféle sört megkóstoltam. Nem rossz, de még mindig nem ugrálok annyira érte. De még biztos nem kóstoltam meg a legjobbat. De még próbálkozok! Egy hasonló tanácsra vettem Tarhunt. Elég jellegzetes zöld színe van, és igaz, hogy mondta az ajánló, hogy ánizsos, de igazából nem raktam össze a két dolgot: olyan íze van, mint a medvecukornak/bocskorszíjnak. És én azt nem szeretem. De az a furcsa, hogy így, folyékony halmazállapotban és szénsavasan nem is olyan rossz. Jó, nem ez lesz a kedvenc üdítőm, de tényleg nem rossz. Néha jól esik!

Nagyon furcsa, hogy már három hete itt vagyok. Nem tűnik ennyinek! A héten jöttem rá, hogy még el sem jutott a tudatomig, hogy csak decemberben megyek haza. Még nem fogtam fel, hogy még 80 nap 15 óra 48 perc 45.valamennyi ezred másodperc van még hátra. Azért tudom ilyen pontosan, mert lett csinálva egy programocska, ami december 15-től számol vissza. Willy Fogg is 80 nap alatt akarta körbejárni a Földet. Nem olyan hosszú ez az idő!:)

A dékánnal még mindig nem találkoztunk! Ugye, elmaradt a szerdai értekezlet, no jó, akkor majd hétfőn. De én hétfőn nem leszek még itt, de a dékán úr 6-án utazik Finnországba, úgyhogy nem tudom fogunk-e addig találkozni, vagy sem. Még mindig rettegek tőle. Főleg, hogy jövő héten nem lesz itt Tanja, hogy segítsen fordítani. Érdekes hétnek nézünk elébe. De csak 3 magyarórám lesz, és ebből csak 1 nyelvészet, aminek szerintem a diákok is annyira örülnek, mint én. Erza órám is csak két napon lesz így. Azt viszont nem tudom, hogy az hány órát jelent! Mert néha nem egy órát, hanem kettőt tartunk egyben. De az erza órákat szeretem! Szeretek beszélni, még ha nem is tudok mindig. De ahogy a tanárnő mondta: az ujjainkkal beszélgetünk! Nagyon kedvelem. Jó humora van!

Jaj, amíg el nem felejtem! Tegnap voltam fényképezkedni, mert kellett két kép a nemzetközi osztályra. Általában nem szoktak jó fényképeim lenni, de tudom is, hogy nem vagyok egy fotogén ember, de ilyen rossz képet! Nem nagyon fogom ezt mutogatni senkinek!

Vannak fémkatonáim! Nagyon tutik! Kinder tojás jellegű tojások vannak, csak ebben kis katonák vannak. Római és gall hadsereget lehet összegyűjteni. Nagyon tetszik. A csokija nem finom, de a Kinder tojást sem a csokiért vesszük, hanem a benne lévő játékért. Én legalábbis!:P

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ruzt.blog.hu/api/trackback/id/tr95682604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bereczkitünde 2008.09.27. 01:59:57

szia Bogi!
örülök, hogy rátaláltam a blogodra :)
szorítunk :) nagyon ügyes vagy, és szenzációsan írsz :) puszink
süti beállítások módosítása